Monday, September 27, 2010

Magika - Terbaik

Salam semua,

Cerita banyak tak guna. Korang dah tengok Magika?? Cerita nie arahan Edry Abdul Halim. Penulis secara peribadi amat teruja dengan hasil kerja budak KRU ni. Pada pendapat penulis, KRU adalah antara sebilangan kecil artis kat malaysia nie yang benar benar buat duit dengan menjadi artis. Padahal dulu, terkinja kinja jek jadik budak rap. Heheh.. Sezaman 4u2c, Nico, Feminin, Res2, M'Steen. Semua dah pencen. (except AC 4u2c, and Nico pun kata nak buat comeback)....

Dari zaman rap, diorang kini dah ada KRU Studios yang beso gile kat cyberjaya (15 ekar kalau tak silap). Diorang jugak dulu dulu ada KRU Dance, KRU Posse, KRU Sdn Bhd, etc... Antara filem diorang yang agak lain dari lain adalah CicakMan, Duyung dan yang terbaru MAGIKA. Penulis dah tengok. Memang terbaik. Keluar dari kepompong filem melayu.

Filem MAGIKA nie adalah musical film. So, sendirik mau ingat laa. KRU kalau buat lagu memang best. So, lagu lagu dalam filem nie memang catchy. Jom layan sesetengah nya..... Trailer??? Tak payah laa... Trailer tgk sendiri kat youtube atau kat tv masa the making. Dah banyak kali dah kuo... Nie yang lagu lagu jek..




Nie scene aznil (pak pandir)




Nie plak scene SIFU M Nasir (cameo role from him). Layan..

Yang bestnye, dalam cite nie, byk penampilan istimewa nama nama besor. M Nasir, Ziana Zain, Senario, Aznil, Kak Engku, Vanidah Imran, Adibah Noor dan banyak lagi. Dan yang paling best, KRU itself tak muncul. Tapi penonton yang dah pegi tengok pasti tahu, KRU jadik apa dalam cerita nie walau diorang tak muncul. Hehehe.. Nak tau?? Pegilaa tengok. Tak rugi beb..

Emm nie ada lagu from KRU yang dimuatkan dalam cite nie. Tapi penulis tak tunjuk scene mana sebab tak surprise nanti.. Heheh.. Lagunya, as usual, catchy dan tidak lari dari trademark KRU..



Sila layan lagu ini...

Apa apa pun, sekalung tahniah untuk KRU. Buatan Malaysia... Sokonglah industri perfileman malaysia.. Heheh... Lepas nie nak tunggu Merong Mahawangsa plak.

8 comments:

ww said...

utk standard org melayu yg buat filem ini, mmg layak diberi 10/5 stars...mmg melangkaui pemikiran, kreativiti, kemampuan teknologi tempatan.syabas!!! luar dr nilai klise dan monotonous.
BEST!!!!!

zool said...

he hehee.. jadi pun kan..
gua lum tengok lagi... dah surut baru layan

Fello de Caminero said...

kalau dulu, cicakman - digi, nie magika - celcom plak..

Dalisa said...

Ingat nak cuti la Rabu ni tengok Magika, tapi cuti tinggal 11 hari je (daripada 30 hari).

Apply cuti, hantar bebudak gi nursery, pastu gi Mines dengan hubby.. hmmm best jugak.

*Betul kata penulis, lagu2 KRU mudah dicam - signature!

Fello de Caminero said...

Dalisa - Lama tak dengar berita. Salam Lebaran. Heheh.. Selamat menonton MAGIKA..

Unknown said...

rahsia awet muda.
mana nak lari
xmao up juga ke abg?hahahaha
;p

CikanoT said...

nak tgk gak la hehehehhe

Fello de Caminero said...

mana KRU tak comment comment kat arenawafiy nie?? Hehehe..