Friday, April 16, 2010

Rumah Apa Ni Ekk??

Salam semua,

Lama tak update... Nampaknya, persoalan dalam post sebelum nie, takde yang jawab. Hmm mungkin, post sedemikian tak mendapat tempat dihati pembaca. Mungkin visitor yang dtg kesini, hanya mahukan bahan bacaan yang santai, bukan bahan bacaan yang perlu berfikir.. Heheh.. Apa pun, penulis akan terus meng "improve" kan corak penulisan agar sentiasa mendapat sambutan pembaca / visitor...

OK, last week masa penulis turun ke bandar, terjumpa satu signboard nie. Heheh.. Amacam?? Agak agak, tau tak apa maksud signboard nie... Hehhe..

WELCOME TO JOHOR..!!


Rumah tempat datang-datang...




10 comments:

Muhammad Safie said...

haha...peliknye..

mizaridayu said...

kat mana ni firus?, eh firus, aku dah jumpa sorang lagi kawan kita si ezuran esa..ko ingat dia lagi x? ko buatlah fb satu nanti senang diaorg nak contact ko...

syed syamim al-shahab said...

mksudnya rumah tempat org slalu kunjingi la kot...org slalu dtg rumah tu...famous la konon...

nwy, sy setuju pendapat mizaridayu...bila ntah en.firus nk buat fb..haha...

m@ziEsak@ said...

ko jgn firus... kena saman ngan pihak berkaitan br tau....

aku pun br terperasan bila kak ayu bgtau signboard tu dah berubah...

Fello de Caminero said...

Salam semua..

Untuk makluman, rumah tempat datang datang adalah nama lain untuk istana hinggap sultan johor.

Gambar ini diambil di tepi padang kanpung istana.

Penulis berbangga menjadi anak johor yang mengggunakan nama "rumah tempat datang datang". Rasanya, tiada asas ataupun apa apa isu sensitif disini.

Jika ada pihak istana membaca, ampun tuanku. Patik tidak bermaksud apa apa. Sekadar berkongsi keunikan negeri Johor Darul Takzim yang dicintai...

Fello de Caminero said...

* kampung istana...

maaf.. typo error..

shahie_best said...

yesh...johor rox..~
xperlu la nk gne istana hinggap..
just sekadar rumah tempat datang2..nmpk humble n berjiwa rakyat~

m@ziEsak@ said...

ala firus... sajer jerk... jgn ler cuak.... he3....

Keyboard menaip said...

Akakpun baru terpandang hujung minggu lepas.

ye.. di sinilah rumahnya bila datang-datang masa berjumpa rakyat jelata... Sultan n kerabat Johor memang berjiwa rakyat. Sayang Johor.

Fello de Caminero said...

johor johor johor johor johor johor johor johor johor johor johor johor