Tuesday, December 28, 2010

Proton Emas

Salam semua,

Semalam ada pameran proton kat Dataran Penggaram, Batu Pahat. Sebagai seorang jurugambar amatur, penulis pun pergilah visit pameran tu. Konon nak tgk kereta kereta yang hebat. Maklumla, proton kan bebaru nie ada buat special edition untuk 5 bersaudara tu.. (Tuah, Jebat, Lekir, Lekiu dan Kasturi).

Penulis sampai masa tu petang, hujan sekejap berenti, sekejap turun. Tetapi, atas tuntutan untuk berkongsi info dengan pembaca arenawafiy, penulis redah juga.

Boleh tahan juga sambutan pengunjung. Ada pameran modifikasi kereta, pameran kereta konsep, satria neo R3 dan bermacam-macam lagi. Ada juga kepada sesapa yang berani, untuk test drive kereta songsang. Kereta ini sterengnye sebelah kiri, (mcm kat europe tuh), pastu signal dan wiper pun terbalik. Dan yang lagi best, kalau kita pulas stereng ke sebelah kiri, tayar akan pusing kekanan. Dan begitu jugak sebaliknya... Amacam?? Ada beran ke nak try pandu..

Dalam byk byk kereta kat situ, penulis amat tertarik kepada sebuah kereta konsep yang kaler biru nie. Kereta ini diberi nama Proton EMAS.

Jom layan gambo....

Nie pandangan dari hadapan. Lampu dia gerek ek?? Emm sibuk laa tali merah penghadang pengunjung nie.. (Tali merah nie biasanya ada kat bank bank, untuk pengunjung beratur...)

OK..OK.. Nie dah takde tali merah tu... Penulis dengan selamba badaknya telah mengalihkan tali penghadang tu untuk mengambil gambo. Hahah.. Bila penulis buat cenggitu, ramai plak yang menumpang nak ambik gambo...

Nie pandangan sisi. Nampak tak kat pintu tu. Memacam butang ada. Rasa sangat futuristik. Hehe..

Nie plak pandangan belakang. Gerek kan?? Amacam?? Mau sambar satu??

10 comments:

miss shera said...

gambo emas ni amek mlm2 lagi canteQ.sila layan belog saya nnt.hahaha.nanti.bukan sekarang.
btw, mana 5bersaudara tuh?

Fello de Caminero said...

promo belog nampak?? heheh

Keyboard menaip said...

ambik ar 1. leh rasa bangsa opismate kaya, ada 1 tongkol emas.

Keyboard menaip said...

bangga ar salah taip jd bangsa lak. BANGSA yang maju

Fello de Caminero said...

kak keyboard - mana menghilang?? Welkam bek..

Miss AZ said...

cantik lah warnanya :D

Fello de Caminero said...

Amirrah Zawani - Welcome to arenawafiy.

ww said...

ok..hepi best day hadrami..(tiba2)

zool said...

tak silap kereta ni kereta concept. belum keluau lagi productionnya. n harga dia aku rasa tak kurang dari RM100K sebab kereta hybrid ni.. pandang dan review je mampu la aku. lain la ko. pegawai besar, bisnes pun besar boleh le pakai

tgk2 lg said...

cam ufo lak...ada jual ker