Tuesday, December 8, 2009

Raya Haji @ Rumah Ende Ijah

Salam semua..

Hmm raya korban arituh, kami keluarga besar Syed Alwee bin Syed Ahmad J.P, telah berkumpul di rumah baru ende ijah dan pak din. Ada laa buat makan makan bbq skit. Mana yang dapat daging korban tu, kitorang buat sate. Ada yg tambah benda benda lain, mcm sosej, kentang, etc..

Pada yang tak dpt hadir... macam hazwani (keje kat penang) dan syamim (belajo kat mesir), gambo gambo nie khas untuk korang. Hehehe.. Enjoy...


Pak Din (tuan rumah), diyana, ami ipin, wafiy, muzakkir & danial tengah mengipas..

Makcik ros, dilla, wahida, abah,
ende yah(dia nie laa yg selalu buat kuih n pizza tu),
shahirah (pku) dan mak tengah menghabiskan makanan...

Antara makanan yg bakal dilantak.. Kaki sape ek??

'Org kuat' dalam menyediakan makanan.
Yang paling diharapkan adalah yang tengah tu.. Heheh..

Ada lagi gambo gambo lain.. Nanti akan dipost dalam blog akan datang.. Heheh.. (gambo ende ijah pun tak nampak ekk..)

19 comments:

syed syamim al-shahab said...

1. gambo ke-3 tu kaki danial..komfem..tgk seluor n selipor dh tau dh...cuba buat perbandingan ngan gambar pertama...hehe...

2. gambo ende jah mane??...

3. hadrami pun x nampak..tido ke??..

4. time ni ada mkn kek gk ke??...

Fello de Caminero said...

amim... lama tak dengar berita.. BZ ke??

Makan kek?? Ada.. ada.. Tunggu gambo seterusnya..

Kaki danial?? Hmmm... Hehehe

syed syamim al-shahab said...

Syed Alwee bin Syed Ahmad J.P...

J.P stands for what ek??..lupa la..

Fello de Caminero said...

J.P tu Jaksa Pendamai. Atau in english, Justice of Peace.

syed syamim al-shahab said...

maksudnya??..

Fello de Caminero said...

maksud?? Emm tanya mak.. Hehehe

shahie_best said...

apa la mim ni..
dulu xwat projek kajian tempatan ke?
kn msti ada tokoh keluarga..

syed syamim al-shahab said...

mne ade kene mngena dgn jaksa pendamai..

Fello de Caminero said...

ha'ah.. amim.. Dulu tokoh keluarga letak sapa?? Abg mmg letak syed ahmad j.p..

Rumah dia tu adalah tempat perbincangan untuk penubuhan UMNO tau...

CikanoT said...

tak aci jelesnyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Fello de Caminero said...

Hujan emas di pulau pinang,
Hujan batu di batu pahat,
Baik lagi kek ende..

Hahaha..

CikanoT said...

cet...saje je nak menjeleskan lagi

syed syamim al-shahab said...

dulu tokoh keluarga mim letak atok la..jap, J.P tu anugerah dr sultan johor ke??..

aku said...

letak J.P yg tk thn tu....hehe

aku said...

syian...blog arenawafiy....gambo wafiy satu pun takde....heheh

Fello de Caminero said...

aku.. sila kenalkan diri...

anysnasution said...

mim, tak pernah nmpk ke perkataan JP sblm ni? Kekedang ada kat kereta, ada jg kat nama diorg. JP ni adalah pangkat yg diberi kpd seseorg yg dipercayai blh menjlnkan tugas sbgai hakim. Moyang Ratna pun mak rs adalah seorg JP.

syed syamim al-shahab said...

oo..pangkat ni mmg sultan johor yg bagi ke ape??..

mak said...

bukan sultan yang bagi pangkat JP tu. kerajaan bagi.